سبیل خانم‌ها را در داستان نیاورید ...   
بدترین حالت این است که شما عین واقعیت را بنویسید. به عنوان مثال در دوره‌ی قاجار سبیل برای زنان و شکم بزرگ برای مردان یک فضیلت محسوب می‌شده ولی الان کارگردانان ما فیلم دوره‌ی قاجاری می‌سازند ولی هیچ‌وقت چنین مسائلی را در آن نمی‌آورند؛ چون واقعا زننده است. لذا بهترین راه دیدن واقعیت و نوشتن بر اساس آن است نه عین آن.
(اقتباس از سخنان استاد حمیدرضا شاه آبادی)

|+| نوشته شده توسط علی آرمین در یکشنبه 1394/09/29 و ساعت 08:09 | نظر شما ()

مخاطب دوست دارد شخصیت داستان خواسته‌های بزرگی داشته باشد ...   
بنده چند روز پیش، برای مشاوره در مورد طرح رمانم خدمت استاد سالاری رسیدم. ایشان به نکته‌ای اشاره کردند که فکر می‌کنم یکی از نکات کلیدی داستان نویسی است.
آن نکته این‌که هر چه شخصیتها خواسته های مترقّی‌تری داشته باشند، داستان غنای بیشتری پیدا می‌کند. هر چه شخصیت قوی‌تر و متعالی‌تر باشد و خواسته های بالاتری را دنبال کند، خواننده از داستان لذت بیشتری می‌برد و هر چه ضعیف‌تر و معمولی‌تر باشد خواننده زودتر خسته می‌شود. البته این منافاتی با افتادن و شکست شخصیت در بعضی مراحل داستان ندارد؛ مهم این است که دوباره روی پایش بایستد و مبارزه کند.

|+| نوشته شده توسط علی آرمین در جمعه 1394/09/27 و ساعت 13:54 | نظر شما ()

چرخ دنده‌های داستان ...   

صحنه‌ها و اتفاقات داستان مثل چرخ دنده های یک ساعت است که هر کدام میچرخد، با دیگری ارتباط دارد، همه با هم مرتبط اند و در نهایت باعث می شوند عقربه های ساعت به حرکت درآیند و مفهومی واحد رسانده شود. پس هر صحنه از داستان باید خودش در حرکت باشد با قسمت‌های دیگر مرتبط باشد و در راستای پیرنگ کلی داستان پیش برود.

|+| نوشته شده توسط علی آرمین در یکشنبه 1394/09/22 و ساعت 21:56 | نظر شما ()

نکته‌ای راجع به نوشتن رمان ...   
استاد شاه آبادی به ما گفتند که قبل از نوشتن رمان، ابتدا صحنه‌ی اصلی‌اش را بنویسید.
فکر میکنم اینطوری می‌توان با تمرکز بیشتری همه‌ی رمان را به آن ارجاع داد و نویسنده کمتر سر در گم می‌شود.
البته این غیر از طرح اولیه است که باید باشد.

|+| نوشته شده توسط علی آرمین در چهارشنبه 1394/09/18 و ساعت 11:13 | نظر شما ()

جشنواره کودک و نوجوان مداد آبی ...   

|+| نوشته شده توسط علی آرمین در یکشنبه 1394/09/1 و ساعت 14:59 | نظر شما ()

نوشته های پیشین  
+ نافله‌خوان را هم باید از چین وارد کنیم
+ عید مثل معاد است
+ مصاحبه همشهری قم با علی آرمین
+ گفتگوی خدا و قرآن
+ «به نام یونس»؛ سیر تکامل انسان در یک قصه قرآنی
+ میزبانی از خدا در ماه رمضان
+ آشنایی با رمان تازه‌منتشرشدۀ «به نام یونس»
+ یک حرف حساب
+ آشنایی با رمان «به نام یونس»
+ ماه رمضان امسال را با رمان به نام یونس تجربه کنید
+ مقایسه‌ای بین شهاب رمان کمیک استریپهای شهاب و یونس رمان برکت
+ رمان به نام یونس جزو پرفروش‌ترین‌های سی و یکیمن نمایشگاه بین المللی کتاب شد
+ نقد کمیک استریپهای شهاب
+ رونمایی از رمان به نام یونس در نمایشگاه کتاب تهران
+ رونمایی از رمان به نام یونس در نمایشگاه کتاب پاریس
+ گفتگو با روحانی رمان‌نویس
+ نگاهی به رمان «به نام یونس»
+ چرا نباید درخواست تعجیل فرج کرد؟
+ آیا یک امام جمعه نباید سوار پرادو شود؟
+ قرآن و حیوانات ترکیبی
+ پولدار راستگو بهتر است یا بی‌پول دروغگو
+ نقد رمان دعبل و زلفا ؛ بیرون آوردن انسان از پوسته‌ای تاریک و ظلمانی
+ الآن که نوجوان شده‌ام
+ ماجرای طلبه ای که بین سنت و مدرنیته پیوند ایجاد می کند
+ دریافت صفحات ابتدایی رمان « پرواز با پاراموتور را دوست دارم »
+ رمان کمیک استریپ های شهاب
+ رمان کمیک استریپ‌هاش شهاب منتشر شد
+ رمان پرواز با پاراموتور را دوست دارم منتشر شد
+ از علی آرمین در جشنواره سوهان روح تقدیر شد
+ برگزیده شدن علی آرمین در جشنواره اشراق در بخش خاطره بلند و تقدیر از رمان ایشان به نام « کمیک استریپهای شهاب »
صفحات :